martes, 9 de noviembre de 2010

Els líders transmeten confiança

No hi ha implicació de l’empleat amb la seva empresa. Es troba a faltar un lideratge més proper i que transmeti confiança. Els atributs desitjables en l’alta direcció, no tenen res a veure amb la seva competència tècnica o visió del negoci.

Als directius els manca proximitat, capacitat per a generar confiança, credibilitat i preocupació per el benestar de l’empleat. El lideratge i la imatge de l’empresa són els principals motors per elevar el compromís i la implicació dels empleats.

A l’igual que l’efectivitat exigida a un cirurgià, els professionals del Management han d’assolir un mínim d’efectivitat en l’exercici del seu rol. Al nostre país, només un 22,6% ha obtingut bona nota, un 35,4% han aprovat, i un 42% dels caps no arriba al nivell mínim exigible.

Amb uns pocs caps incorrectes en una empresa, són suficients per a generar malestar, perjudicar el clima i desmotivar a la majoria.

Hi ha un 26% de directius que no compten amb l’aprovació del seu equip. Quanta energia, productivitat, motivació o rendiment perduts pot suposar això?

La majoria no reconeixen la tasca o el mèrit dels seus empleats, un 40% no generen un clima d’exigència positiu, sinó pressió negativa i ansietat. Un 44% no són capaços de reconèixer els seus propis errors o limitacions.

A més, un 54% dels empleats no compta amb oportunitats de desenvolupament professional en el seu lloc actual.

Només un de cada 3 caps és reconegut com a capaç de canviar fàcilment d’opinió quan se li argumenten altres alternatives, i només la meitat (55%), suma idees en comptes d’imposar la seva.

Les úniques persones que poden dir a una persona ‘líder’ són els seus equips. Actuar a l’alçada del que requereix un càrrec de cap, és una habilitat que cal aprendre. No són comportaments naturals, sinó que s’han d’incorporar a la forma de ser de cada un i a l’estil personal de dirigir. De fet pot comportar abandonar certs hàbits i adquirir-ne de nous.

El que no es massa disciplinari, resulta ser “paternalista”, l’equilibri es troba en el lideratge, una habilitat que cal desenvolupar, aprendre, adquirir i aplicar amb responsabilitat i efectivitat.

La organització en realitat no aconsegueix res. Els plans no aconsegueixen res, les teories del Management no importen molt. Els esforços tenen èxit o fracassen per les persones que els porten endavant. Només amb el millor equip es poden assolir importants fites.

Avui més que mai, que vivim un canvi social profund, de desencant, de falta d’il•lusió, de compromís i de motivació, és necessari un missatge que transmeti claredat en les intencions, credibilitat en el lideratge i integritat de la organització.

Necessitem líders efectius, que transmetin una renovada il•lusió, credibilitat i garanties de futur. És el Lideratge l’habilitat que ajudarà als directius i directives a motivar, implicar i potenciar les capacitats dels seus treballadors, revertint-la en la supervivència i el benefici de les seves empreses.

Les empreses que es queden darrera dels seus competidors, sovint tenen una falta de líders en les seves files, mentre que les grans empreses, tenen líders en tota la estructura de la organització.

FONTS: Estudis de Towers Watson i Otto Walter Espanya.
AUTOR: Sara Sampedro Escuer. Directora de l'Expert i Especialista Universitari en Lideratge de la Universitat de Lleida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario